تحلیل نگاشت نهادی صنعت نوشت‌افزار؛ بر مبنای الگوی کارکردی نظام ملی نوآوری در صنایع فرهنگی

متن حاضر نگاشت نهادها و ذی‌نفعان حاضر در صنعت نوشت‌افزار کشور را به عنوان بخشی از صنایع فرهنگی به دست می‌دهد. در طول سال‌های اخیر رویکرد نظام نوآوری به ادبیات صنایع فرهنگی ورود کرده و مفهوم نظام نوآوری صنایع فرهنگی مطرح شده است. «نظام نوآوری محصولات فرهنگی، رویکرد همه‌جانبه و یکپارچه برای ساماندهی و تقویت نوآوری در محصولات فرهنگی است که فرایندهای ایده‌پردازی تا تولید و مصرفِ محصولات فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهد». برای ترسیم نگاشت نهادی صنعت نوشت‌افزار ما بر ابعاد کارکردی نقش‌آفرین در چهارچوب نظام نوآوری صنایع فرهنگی تمرکز داشته‌ایم. متن حاضر نگاشت نهادها و ذی‌نفعان حاضر در صنعت نوشت‌افزار کشور را به عنوان بخشی از صنایع فرهنگی به دست می‌دهد. در طول سال‌های اخیر رویکرد نظام نوآوری به ادبیات صنایع فرهنگی ورود کرده و مفهوم نظام نوآوری صنایع فرهنگی مطرح شده است. «نظام نوآوری محصولات فرهنگی، رویکرد همه‌جانبه و یک‌پارچه برای ساماندهی و تقویت نوآوری در محصولات فرهنگی است که فرایندهای ایده‌پردازی تا تولید و مصرفِ محصولات فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهد». برای ترسیم نگاشت نهادی صنعت نوشت‌افزار ما بر ابعاد کارکردی نقش‌آفرین در چهارچوب نظام نوآوری صنایع فرهنگی تمرکز داشته‌ایم.

جهت مطالعه نسخه کامل یادداشت، لطفا اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *