توکن های غیرقابل تعویض و مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ

انجمن تصاویر متحرک (انجمن سینمایی) آمریکا

انجمن تصاویر متحرک یا انجمن سینمایی آمریکا، یک انجمن تجاری غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۲۲ برای رسیدگی به مسائل مورد توجه صنعت فیلم‌سازی تأسیس شد. این انجمن به‌عنوان مدافع صنعت فیلم و تلویزیون عمل می‌کند، تجارت و هنرهای داستانی را پیش می‌برد، از آزادی‌های خلاقانه و هنری داستان‌نویسان محافظت می‌کند و از اکوسیستم خلاقانه‌ای حمایت می‌کند که سرگرمی و الهام را برای مخاطبان در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. شرکت‌های مختلفی در این انجمن عضویت دارند که اکثر سرگرمی‌های فیلم‌برداری شده در ایالات متحده از جمله تئاتر و سرگرمی‌های خانگی توسط آن‌ها تولید و توزیع می‌شود. در واقع، اعضای MPA هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی در زمینه سرگرمی، آموزش و آگاهی ایجاد می‌کنند.

توکن‌های غیرقابل تعویض

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که روی یک بلاک‌چین وجود دارند و نمی‌توان آن‌ها را تکرار کرد. NFT‌ها یک فرصت تجاری هیجان‌انگیز برای اعضای MPA است تا محصولات اصلی خود (تصاویر متحرک و برنامه‌های تلویزیونی) را به روش‌های جدید تبلیغ کنند، محصولات خود را گسترش دهند و با مخاطبان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنند. NFT‌ها هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود هستند و پیش‌بینی پیشرفت‌های آینده بازار و استفاده‌های بالقوه از این فناوری جدید دشوار است. MPA در حال حاضر معتقد است که قانون مالکیت معنوی موجود می‌تواند در صورت بروز مشکلات، آن‌ها را برطرف کند.

موضوعات و محورهای اصلی سؤالات مطرح شده

در این نوشتار، پاسخ انجمن تصاویر متحرک (انجمن سینمایی) آمریکا به ۱۳ سؤال در خصوص توکن‌های غیرقابل تعویض ارائه شده است.

سؤالات مطرح شده در ارتباط با موضوعات و محورهای زیر هستند:

  • کاربردهای فعلی و بالقوه توکن‌های غیرقابل تعویض در زمینه صنعت
  • چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با توکن‌های غیرقابل تعویض و بازارهای آن
  • چگونگی تأثیر بازار توکن‌های غیرقابل تعویض بر تولید محتوای حفاظت شده
  • چگونگی و نحوه استفاده دارندگان از توکن‌های غیرقابل تعویض
  • مسائل حقوقی و مرتبط با مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض
  • حق کپی رایت، علائم تجاری و ثبت اختراع در صنایع هنری
  • کفایت یا عدم کفایت قوانین و خلأهای قانونی در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض
  • برنامه‌ریزی و مدیریت توکن‌های غیرقابل تعویض
  • تجربیات عملی مرتبط با توکن‌های غیرقابل تعویض
  • شناسایی مسائل و مشکلات توکن‌های غیرقابل تعویض

کاربرد توکن‌های غیرقابل تعویض

در حال حاضر، اعضای MPA عمدتاً از NFT‌ها در ارتباط با دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد مبتنی بر فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی (مجموعه‌های دیجیتال) استفاده می‌کنند. اعضای MPA مجموعه‌های مرتبط با NFT را با فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مانند ماتریکس، جنگ ستارگان، پارک ژوراسیک، ارباب حلقه‌ها، سریع و خشن، شکارچیان ارواح، بازگشت به آینده، پیشتازان فضا، چیزهای عجیب و غریب، عشق مرگ و رُبات‌ها، زمان ماجراجویی و… منتشر کرده‌اند.

به‌طورکلی، مجموعه‌های مرتبط با NFT شامل آواتارهای تولید شده به‌طور تصادفی، آیتم‌های تولید شده بر اساس دنیای تخیلی و تصاویر گرفته شده از نمایش (به‌صورت مستقیم) است.

دارایی‌های مرتبط با NFT می‌توانند از طریق فروش خود NFT و یا ایجاد هیجان و تنوع برای فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی مرتبط، درآمد بیشتری ایجاد کنند. اعضای MPA چندین مدل مختلف را برای محصولات مرتبط با NFT بررسی کرده‌اند و به این کار ادامه خواهند داد، زیرا هنوز کاربردهای جدید این فناوری به‌طور کامل توسعه نیافته است.

نحوه استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض و چالش‌های آن

NFTها می‌توانند در احراز هویت برخی حقوق در دارایی‌های دیجیتال از جمله قرارداد مجوز، سند دارایی، رسید کالاهای خریداری شده و یا گواهی اصالت مؤثر باشند. نکته جدید در مورد NFTها این است که جزئیات ترتیبی آن به‌صورت ایمن و در دسترس عموم در بلاک چین نگهداری می‌شود و سوابق بلاک چین به‌طور خودکار با انتقال دارایی به‌روز می‌شوند.

این امر موجب کارآمدتر و ایمن‌تر شدن این فرآیند و تقویت بازار آن می‌شود. این همان چیزی است که NFT‌ها را مفید می‌کند و می‌تواند به راه‌های نوآورانه برای سازندگان محصولات مصرفی در حوزه مالکیت معنوی منجر شود.

چالش اصلی در استفاده از NFT‌ها در احراز هویت و انتقال حقوق کاربران است. NFT‌ها بسیار جدید هستند و بسیاری از مردم مصرف‌کننده از خرید NFT آگاه نیستند. مصرف‌کنندگان به‌تدریج در مورد نحوه عملکرد NFT‌ها باتجربه‌تر می‌شوند، اما می‌توان اقدامات بیشتری برای اطلاع‌رسانی به خریداران انجام داد؛ مانند آموز‌ش‌هایی که لازم است با همکاری تولیدکنندگان و پلتفرم‌های بازار NFT به مصرف‌کنندگان ارائه شود.

برای دانلود متن کامل معرفی گزارش، لطفا به لینک، مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *