خلاصه گزارش سالانه «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی» قسمت دوم: «پارک های آبی»

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ
گزارش «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی» به صورت سالیانه توسط «انجمن سرگرمی‌های موضوعی» و «شرکت آیکام» تهیه می‌شود. این دو نهاد بین‌المللی با رصد آمار مراکز فعال در صنایع جاذبه‌های جهانی (موزه و سرگرمی‌های موضوعی) و راستی‌آزمایی آمار این مراکز، این گزارش را تهیه می‌کنند. هدف از تهیه این گزارش به صورت سالیانه، تبیین روند تغییرات بازدید مخاطبین ازاین صنایع و بررسی دلایل این تغییرات است. مخاطب این گزارش عموما متولیان، مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه هستند.
این نوشته، خلاصه‌ایی از گزارش «آماربازدید ازصنایع‌ موزه و سرگرمی‌های‌ موضوعی» سال ۲۰۲۳ است. این گزارش از سه بخش «پارک‌های موضوعی»، «پارک‌های آبی» و «موزه‌ها» تشکیل شده است. به جهت گستردگی و پیوستگی موضوع، خلاصه این گزارش به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول این خلاصه گزارش، به آمار بازدید سالانه از «پارک‌های موضوعی» و در بخش دوم (نوشته حاضر)، به آماربازدید سالانه از «پارک‌های آبی» و «موزه‌ها» پرداخته می‌شود.

در این بخش از گزارش، ضمن معرفی مفهوم پارک‌های آبی، به بررسی آمار بازدیدکنندگان از این پارک‌ها به تفکیک قاره‌های مختلف ارائه شده و پارک‌های پیشرو در هر منطقه معرفی می‌شود. همچنین ضمن بیان این آمارها، روندهای تغییرات بازدید از پارک‌های آبی، دلایل این تغییرات در سال‌های اخیر و راهبردهای آینده این پارک‌ها بررسی می‌شود. در ادامه این بخش، به بررسی آمار بازدیدکنندگان از ۲۰ موزه برتر در دنیا پرداخته می‌شود. همچنین آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های برتر به تفکیک قاره‌های مختلف ارائه می‌شود.

جهت مطالعه متن کامل، لطفا به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *