معرفی گزارش فرصت‌های تجاری؛ ایجاد اقتصادهای خلاق در شورای همکاری خلیج فارس

بازار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری فرهنگی 

در رویداد “فرصت‌های تجاری؛ ایجاد اقتصادهای خلاق در شورای همکاری خلیج فارس” که در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۳، برگزار شد، اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به تبادل نظر در مورد تنوع اقتصادی پرداختند. این گزارش اهداف و محورهای این رویداد را معرفی می‌کند.

از نظر اتحادیه اروپا، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بازار بزرگ و پویایی برای محصولات و خدمات صنایع خلاق و فرهنگ اروپایی به‌حساب می‌آیند. جمعیت جوان و مرفه منطقه، علاقه و اشتهای فزاینده‌ای برای محتوا و تجربیات خلاقانه دارد. همچنین این کشورها، اهمیت توسعه فرهنگ و صنایع خلاق خود را به‌عنوان محرک‌های اصلی رشد و تنوع اقتصادی درک کرده‌اند.

صنایع فرهنگی و خلاق دارای ظرفیت بالقوه‌ بالایی برای کمک به رشد و تنوع اقتصادی در ساختار شورای همکاری خلیج فارس است. از این رو، شناسایی و استفاده از کمک‌های اتحادیه اروپا در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی برای دستیابی این کشورها به اهداف توسعه ملی و همچنین شناسایی شرکای محلی برای توسعه فعالیت‌ها جزو اهداف این رویداد بود.

اتحادیه اروپا نیز برای مدت طولانی بر صنایع خلاق تمرکز کرده و محرک‌های بزرگی مانند، “برنامه اروپای خلاق” دارد. بودجه‌ای معادل ۲.۴۴ میلیارد یورو به این برنامه در بازه زمانی ۲۰۲۱ ت ۲۰۲۷ اختصاص یافته است. حفاظت، توسعه و ترویج تنوع میراث فرهنگی از جمله اهداف اصلی این برنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *