خلاصه گزارش تعامل اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره تنوع‌بخشی اقتصادی در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق

این گزارش، اطلاعاتی کلی از فرصت‌های ساخت و توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، با تمرکز بر همکاری میان این شورا و اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد. در منطقه‌ای پیچیده و به‌سرعت در حال تغییر، به‌ویژه با شتاب در دیجیتالی‌شدن، احتمالاً برخی از فعالیت‌های کلیدی نادیده گرفته شده‌اند، در حالی که برخی از پروژه‌ها و برنامه‌های معرفی‌شده در این گزارش به طور اجتناب‌ناپذیری با گذشت زمان، نقش و تمرکز خود را تغییر خواهند داد. با این حال، واضح است که هر یک از چهار کشور با توسعه برنامه‌ها و چشم‌اندازهای ملی خود، مراجع مختلفی دارند که اتحادیه اروپا می‌تواند با آن‌ها وارد گفتگو شود و فرصت‌های تجارت و همکاری را کشف کند. این گزارش که بر صنایع فرهنگی و خلاق تمرکز دارد، موارد زیر را ارائه می‌دهد:

  • مقدمه‌ای بر صنایع فرهنگی و خلاق و دلیل اهمیت آن‌ها در رشد، رقابت‌پذیری، نوآوری و جامعه مدنی در اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس.
  • مرور کلی بر ویژگی‌ها و پویایی‌های صنایع فرهنگی و خلاق در بحرین، کویت، عمان و عربستان سعودی.
  • اولویت‌ها و فرصت‌های مشترک همکاری در صنایع فرهنگی و خلاق بین کشورهای اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، از جمله مجموعه‌ای از حوزه‌ها برای تحقیقات بیشتر و توسعه مشارکت.

جهت مطالعه متن کامل این یادداشت لطفا به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *