خلاصه گزارش سالانه «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی»؛ قسمت اول

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ
گزارش «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی» به صورت سالیانه توسط «انجمن سرگرمی‌های موضوعی» و «شرکت بین‌المللی مشاوره در حوزه‌های زیرساختی آیکام» تهیه می‌شود. این دو نهاد بین‌المللی با رصد آمار مراکز فعال در صنایع جاذبه‌های جهانی (موزه و سرگرمی‌های موضوعی) و راستی‌آزمایی آمار این مراکز، این گزارش را تهیه می‌کنند. هدف از تهیه این گزارش به صورت سالیانه، تبیین روند تغییرات بازدید مخاطبین از این صنایع و بررسی دلایل این تغییرات است. مخاطب این گزارش‌ عموما متولیان، مخاطبان و علاقمندان این حوزه هستند.
این نوشته، خلاصه‌ای از گزارش «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی» در سال ۲۰۲۳ است. این گزارش از سه بخش «پارک‌های موضوعی»، «پارک‌های آبی» و «موزه‌ها» تشکیل شده است. به جهت گستردگی و پیوستگی موضوع، خلاصه این گزارش به دو بخش تقسیم می‌شود: در بخش اول (نوشته حاضر)، به آمار بازدید سالانه از «پارک‌های موضوعی» و در بخش دوم به آمار بازدید سالانه از «پارک‌های آبی» و «موزه‌ها» پرداخته می‌شود.

در این بخش از گزارش، ضمن معرفی مفهوم پارک‌های موضوعی، آمار بازدیدکنندگان از ۲۵ پارک برتر در دنیا نیز بررسی می‌شود. سپس در ادامه، آمار بازدیدکنندگان از این پارک‌ها به تفکیک قاره‌های مختلف ارائه شده و پارک‌های پیشرو در هر منطقه معرفی می‌شود. همچنین ضمن بیان این آمارها، روندهای تغییرات بازدید از پارک‌های موضوعی، دلایل این تغییرات در سال‌های اخیر و راهبردهای آینده این پارک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهت مطالعه متن کامل، لطفا به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *