معرفی کتاب راهبردهای بازاریابی برای صنایع فرهنگی و خلاق

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ

معرفی کتاب

کتاب «راهبرد­های بازاریابی برای صنایع فرهنگی و خلاق» به نویسندگی بوتینا کلب برای دومین بار در سال ۲۰۲۱ توسط انتشارات راتلچ به چاپ رسید. در این کتاب در مورد چگونگی افزایش تاثیر بازاریابی بر طیف وسیعی از انواع کسب و کار در صنایع فرهنگی و خلاق بحث می‌­شود.

به اعتقاد نویسنده، راهبرد­های­ بازاریابی برای صنایع فرهنگی و خلاق، یک رویکرد راهبردی برای توسعه برنامه بازاریابی خواهد داشت. در حالیکه بازاریابی به این سوال که “چگونه محصول مورد نیاز مصرف‌­کنندگان را تولید و به فروش برسانیم”، پاسخ می‌­دهد، راهبرد­های بازاریابی این سوال را که “چگونه از بازاریابی برای انجام وظایف سازمان استفاده کنیم”، مطرح می‌­کند. کتاب برای رسیدن به این هدف، اطلاعاتی را در مورد برنامه­‌ریزی راهبردی، رسانه‌­های اجتماعی، تحقیقات بازار، تعیین هدف، تئوری و عمل بازاریابی جمع‌­آوری نمود که با استفاده از آن خوانندگان را در جریان فرآیند توسعه یک برنامه بازاریابی راهبردی قرار می­‌دهد.

این کتاب شامل یک مقدمه اصلی و ۱۲ فصل است که هر بخش در هر فصل با مثالی از تفکر و عملکرد بازاریابی فعلی شروع می­‌شود. هر بخش همچنین دارای یک تمرین با عنوان تفکر، عمل و طرح کردن نیز هست که در بخش تفکر، دانشجویان با پاسخ دادن به سوالاتی در مورد اقدامات مصرف­‌کننده یا بازاریابی آن‌ها به چالش کشیده می­‌شوند. بخش عمل، دستورالعمل‌­هایی را در مورد عملی که باید برای یادگیری بیشتر انجام شود، ارائه می­‌کند و در نهایت در بخش طرح کردن، دانشجو ملزم به تولید کار نوشتاری می‌شود. در پایان هر فصل نیز دستورالعمل‌­هایی برای دانشجویان ارائه شده که با دنبال کردن هر یک از آن‌ها توسط خواننده، یک طرح بازاریابی راهبردی کامل در پایان کتاب نوشته می‌­شود. این طرح، شامل یک هدف بازاریابی همراه با اهداف و ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به آن خواهد بود.

از جمله ویژگی­‌های منحصر به فرد کتاب «راهبردهای بازاریابی برای صنایع فرهنگی و خلاق» این است که: اولین کتابی است که این بخش جدید از بازار را مورد هدف قرار می­‌دهد و به عنوان تنها کتاب راهبردی بازاریابی است که به طور خاص به صنایع فرهنگی و خلاق می­‌پردازد؛ بدین صورت که:

  • نظریه بازاریابی را در فرآیند برنامه­‌ریزی استراتژیک سازمانی ادغام می­کند.
  • اطلاعاتی را در مورد تحقیقات بازار و مصرف‌کننده ارائه می­‌دهد که برای جمع‌آوری داده‌­های مورد نیاز برای انتخاب استراتژیک ضروری است.
  • آخرین تحولات/ روندها در رسانه­‌های اجتماعی مانند بازاریابی محتوا، تولید مشترک و تبلیغ مشترک محصولات را با نظریه و روش­های سنتی ترکیب می‌­کند.
  • حاوی اطلاعاتی در مورد تغییرات سازمانی لازم برای اجرای برنامه بازاریابی استراتژیک است.

به طور کلی این کتاب با ارائه طیف وسیعی از تمرین­‌ها و مثال‌های واقعی، می­‌تواند برای دانشجویان سراسر جهان در استفاده از برنامه­‌های بازاریابی موفق در جهت ایجاد کسب و کار خلاق بسیار کمک‌کننده باشد.

برای دانلود فایل معرفی کتاب اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *