معرفی گزارش دانشگاه اوتیس در مورد اقتصاد خلاق، ۲۰۲۳

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ

مقدمه

گزارش دانشگاه اوتیس در مورد اقتصاد خلاق در سال ۲۰۲۳ ، بخشی از یک پروژه پژوهشی در حال انجام است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به‌منظور درک بهتر اندازه، رشد، ساختار و ویژگی اقتصاد خلاق در کالیفرنیا با تأکید بر ایالت لس‌آنجلس انجام شد. رویکرد گزارش در درجه اول بر پنج بخش خلاق متمرکز است و با تجزیه و تحلیل فعالیت‌های صنعت خلاق، از جمله اشتغال و دستمزد، نگاهی قوی به تأثیر اقتصاد خلاق در مناطق مختلف ایالت کالیفرنیا ارائه می‌کند.

گزارش حاضر به بررسی فضای اقتصادی گسترده‌تر در کالیفرنیا می‌پردازد و بر این موضوع تمرکز می‌کند که چگونه فناوری و بازی موجب تغییر و نوآوری در صنایع خلاق و در کل اقتصاد می‌شوند. ابزارهای جدید برای توسعه و توزیع محتوای خلاقانه همچنان با سرعتی شتابان در حال گسترش هستند و این موضوع در چند سال آینده تغییرات بزرگی را برای اقتصاد خلاق ایجاد خواهد کرد.

اصول گزارش

گزارش کالج اوتیس در مورد اقتصاد خلاق همیشه بر دو اصل استوار است:

  • اقتصاد خلاق، ستونی ضروری برای هویت، رشد و توسعه کالیفرنیا است.
  • اقتصاد خلاق، هم محرک و هم ذی‌نفع پیشرفت فناوری است.

بازی‌های ویدیویی

بازار صادرات ایالات متحده برای بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر رشد انفجاری را تجربه کرده است (افزایش ۵۴ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱). رابطه همزیستی فزاینده‌ای بین توسعه‌دهندگان بازی و هالیوود وجود دارد و تأثیر فناوری بازی‌های ویدیویی بسیار فراتر از جامعه بازی‌هاست و به روش‌های بسیار دگرگون‌کننده‌تر نفوذ می‌کند. این فناوری‌ها روش‌های بی‌سابقه‌ای را برای ارتباط، تولید و تعامل ارائه می‌دهند.

موضوعات کلیدی

گزارش حاضر، به بررسی سه موضوع کلیدی می‌پردازد که وضعیت اقتصاد خلاق امروزی را تعریف می‌کند و بدون شک آینده آن را شکل خواهد داد:

  • استعدادها:

افراد و گروه‌هایی که در بخش‌های خلاق، نوآوری ایجاد می‌کنند.

  • فناوری:

ابزارها، پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهایی که امکان ایجاد و توزیع محتوای خلاقانه را فراهم می‌کنند.

  • خط‌مشی:

قوانین، مقررات و برنامه‌های دولتی که می‌توانند منجر به رشد و پرورش یک اقتصاد خلاق شوند.

این موضوعات به‌طور جدایی‌ناپذیری به هم مرتبط هستند و درک نحوه تعامل آن‌ها باعث رشد، توسعه و تأثیر اقتصاد خلاق کالیفرنیا در دهه آینده خواهد شد.

اندازه‌گیری خروجی خلاق

روش‌های مختلفی برای تعیین کمیت و اندازه‌گیری حجم یک اقتصاد و رشد اقتصادی آن وجود دارد. در این گزارش از سه معیار مجزا برای اندازه‌گیری خروجی اقتصاد خلاق استفاده شده است:

  • محصول ناخالص منطقه‌ای (GRP):

عبارت است از مجموع ارزش افزوده در هر مرحله از تولید برای همه کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک منطقه برای یک دوره زمانی معین (به روشی دیگر، ارزش بازار نهایی همه کالاها و خدمات تولید شده در یک منطقه خاص).

  • ارزش افزوده ناخالص:

ارزش کالاها و خدمات تولید شده توسط یک صنعت منهای هزینه تمام نهاده‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

  • اشتغال:

تعداد کارگران حقوق بگیر و خود اشتغال را در یک صنعت یا زیربخش مشخص می‌کند.

برای دانلود این معرفی گزارش اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *