معرفی گزارش مالی شرکت لگو در سال ۲۰۲۲

آینده درخشان صنعت اسباب‌بازی 

شرکت لگو یک شرکت دانمارکی است که توسط “اوله کیرک کریستینسن” در سال ۱۹۳۲ تأسیس شد و اکنون توسط نوه‌ی او اداره می‌شود. اولین محصول پلاستیک این شرکت در سال ۱۹۴۹ تولید و اولین مرکز لگو نیز در سال ۱۹۶۸ در کشور دانمارک افتتاح شد. این شرکت، بعد از حدود ۹۱ سال فعالیت جزو تولیدکننده‌های مهم اسباب‌بازی به شمار می‌رود. در این گزارش صورت مالی سال ۲۰۲۲ شرکت لگو بررسی شده است.

مدیرعامل لگو سال ۲۰۲۲ را  به واسطه کسب سهم دورقمی از بازار جهانی اسباب‌بازی به‌رغم چالش‌های اقتصادی-سیاسی، سال عطف این شرکت به حساب می‌آورد. وی در نظر دارد سرمایه‌گذاری در بخش خرده‌فروشی را افزایش دهد تا به مشتریان بالقوه دست یابد. همچنین این شرکت، به منظور حفظ محیط زیست، در سال ۲۰۲۲ جعبه‌های لگو را کاغذی کرده است.

شرکت لگو درصد و یازده کشور جهان حضور دارد و با تاسیس ۱۵۵ فروشگاه جدید در سطح جهان، تعداد فروشگاه‌های این شرکت به ۹۰۴ عدد می‌رسد. در آمد لگو در سال ۲۰۲۲، ۱۷ درصد و بازگشت سرمایه ۷۷.۸ درصد افزایش یافته است. این شرکت استراتژی‌های خود را بر مهارت‌هایی چون حل مسئله، خلاقیت، داشتن ارتباط و انعطاف‌پذیری استوار ساخته است.

لگو توانسته با افزایش ظرفیت تولید و تأسیس کارخانه‌های جدید، سرمایه‌گذاری شرکت را از ۳.۱ میلیارد کرون به ۵.۹ میلیارد کرون افزایش دهد. صنعت اسباب‌بازی از جمله صنایعی است می‌تواند آینده‌ای درخشان داشته باشد. بحران کرونا باعث افزایش استفاده کودکان از اسباب‌بازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *