پادکست چیست؟

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ
با وجود این‌که فناوری تولید و پخش پادکست‌ها چندان تازه محسوب نمی‌شود، اما اقتضائات جدید تولیدات رسانه‌ای و به خصوص گستردگی دسترسی به اینترنت موجب شده که در ده سال گذشته پادکست‌ها جایگاه مهم‌تری پیدا کنند و به رقیبی جدی برای رادیو بدل شوند، چراکه به لطف اینترنت و فناوری بلوتوث، هر فرد می‌تواند در وسیله‌‌ی نقلیه‌ی خود به پادکست گوش دهد یا با اهداف آموزشی و به عنوان فعالیتی مستقل، آن‌ها را دنبال کند. بسیاری از افراد مشهور و اینفلوئنسرها این‌روزها پادکست‌های خود را با موضوعات مختلف راه اندازی کرده‌اند، بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ بخشی از فعالیت‌های خود را برای در ارتباط بودن با مخاطب از طریق پادکست‌ها دنبال می‌کنند و در نتیجه پادکست‌ها هم‌ردیف بسیاری دیگر از صنایع فرهنگی و خلاق مانند موسیقی یا نشر، وجه اقتصادی و فرهنگی مهمی برای بررسی و مطالعه پیدا می‌کنند.

در این یادداشت به تعریف پادکست خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم جایگاه آن را از منظر سازوکار اقتصادی و نیز اهمیت فرهنگی در ایران و جهان روشن کنیم.

برای مطالعه‌ی متن کامل یادداشت این‌جا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر آثار نویسنده