چین و دیپلماسی تصویر و رسانه

نویسنده وبلاگ
نویسنده وبلاگ

زمانی که مقامات چینی بر ساخت فیلم­‌ها و مستندها محدودیت‌ اعمال می‌کردند، کمپانی‌­هایی که برای تولید مشترک با چین فعالیت می‌کردند، اغلب درگیر تقابل فرهنگی و دشواری مذاکرات در مراحل مختلف فرایند فیلم‌سازی بودند. در این میان، محصولات فرهنگی چینی اعتبار بین­‌المللی چندانی نداشتند. با این حال، از آنجایی که دولت چین در قرن بیست‌و‌یکم سرمایه‌­گذاری زیادی (شامل توزیع، انتشار و تولید) در زیرساخت‌های صنعت تلویزیون بین­‌المللی انجام داد و به عنوان شریکی برابر با سایر کمپانی‌های بین‌المللی عمل کرد، دیپلماسی فرهنگی چین شروع به پیشرفت کرد. توسعۀ تولید مشترک، بُعد مهم، منحصربه‌فرد و موفقی از روابط فرهنگی چین را نشان می­‌دهد که اغلب در بحث­‌های دیگر نادیده گرفته می‌شود.
برای مطالعه‌ی متن کامل یادداشت این‌جا کلید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *