نگاهی به وضعیت تبلیغات محیطی در ایران و جهان
هزینه تبلیغات محیطی در ایران چقدر است؟
تبلیغات محیطی ناظر بر تبلیغاتی است که ما خارج از خانه خودمان و به طریقی غیر از وسایل ارتباطی خودمان با آنها مواجه میشویم. اینگونه تبلیغات اگر به شکل بنرهای معمولی باشد، تبلیغات محیطی سنتی نام میگیرد و اگر به صورت نمایشگر دیجیتال باشد، تبلیغات محیطی دیجیتال خواهد بود.
در سال ۲۰۲۲ سهم تبلیغات محیطی از کل هزینهای که برای تبلیغات میشود، ۵ درصد بوده است. این رقم تبلیغات محیطی را در جایگاه سومین نوع تبلیغات بر اساس میزان هزینهکرد قرار میدهد.
همچنین یکسوم درآمد جهانی تبلیغات محیطی، مربوط به تبلیغات محیطی دیجیتال است و این یعنی تبلیغات محیطی سنتی پردرآمدتر از تبلیغات محیطی دیجیتال است. در سال ۲۰۲۶ سهم تبلیغات سنتی دیجیتال از درآمد تبلیغات محیطی به ۳۶ درصد میرسد.
برگرفته از گزارش بررسی وضعیت تبلیغات محیطی ایران (۱۴۰۲)
نسخه با کیفیتتر ویدیو را در آپارات اندیشکده مشاهده نمایید.